در ادامه کارشکنيهاي کشورهاي غربي، حساب بانکي يکي از شرکتهاي هواپيمايي داخلي در يک کشور اروپايي مسدود شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، گويا قرار نيست کارشکني کشورهاي اروپايي در برابر شرکتهاي هواپيمايي ايراني به پايان برسد. هفته گذشته تسنيم از تداوم محدوديت سوختگيري ايرلاينهاي ايراني در برخي کشورهاي اتحاديه اروپا خبر داد.
اين اتفاق درست پس از حمايت تمام قد رئيسجمهوري از خريد هواپيما و مذاکره در اين رابطه روي داد؛ «اگر بخواهيم هواپيما بخريم، عده اي ميگويند چرا هواپيما، اتوبوس بخريد ولي اتوبوس در داخل توليد ميشود و اگر لازم بود ميخريديم ولي هواپيما از ضروريات صادرات و صنعت توريسم است و براي عظمت ايران و جلوگيري از تلف شدن وقت مردم و ارائه محصولات به بازارهاي هدف لازم است. بنابراين اگر هواپيما نخريم، ميگويند برجام چه شد اگر بخريم مي گويند شيک است و ساخت جديد است؛ برخي در چه وادي سير ميکنند و چطور نگاه ميکنند و عمر آنان چقدر طولاني است ما خبر نداريم.»
تا اينجاي کار ايرلاينهاي ايراني نفعي از برجام نديدهاند،ضمن آنکه محدوديتهاي دوران تحريم نيز عليه آنها در قاره سبز اعمال ميشود. البته اين تنها گوشهاي از مصائب شرکتهاي هواپيمايي داخلي است، چراکه پيگيريهاي تسنيم حاکي از آن است که حساب بانکي يکي از ايرلاينهاي بزرگ ايراني به بهانههاي واهي در يکي از کشورهاي اروپايي مسدود شده است.
تمام اين اتفاقات در حالي ميافتد که دولت يازدهم و وزارت راه و شهرسازي تمام توان خود را بر خريد حدود 145 هزار ميليارد توماني هواپيماهاي ايرباس، بوئينگ و اي تي آر براي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران متمرکز کرده و از رفع موانع جاري شرکتهاي هواپيمايي غافل هستند.
محدوديت سوختگيري و مسدود شدن حسابهاي بانکي علاوه بر اينکه باعث افزايش هزينههاي ايرلاينهاي کشورمان ميشود شرايط نارضايتي مسافران از کيفيت نازل پروازها را به وجود ميآورد.
منبع:تسنيم